תל אביב - יפו

דאנטה 2, תל אביב

24 שעות ביממה

7 ימים בשבוע

DanteDental

השתלת שיניים ביום אחד

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

בוגר אוניבירסטת קלוז ברומניה, בעל תואר D.M.D
תת התמחות באוניברסיטת תל-אביב. תואר רופא שיניים מעודכן.

ניתוח השתלת שיניים דיגיטלית מודרך הוא שיטה מודרנית ומתקדמת לביצוע השתלת שיניים ביום אחד העושה שימוש בטכנולוגיית מחשב והדמיה דיגיטלית על מנת להבטיח מיקום אופטימלי ומדויק של השתל. לשיטה זו מספר יתרונות על פני ניתוחי שתלים מסורתיים, לרבות דיוק משופר, זמן ניתוח מופחת והליכים פחות פולשניים.

ניתן לבצע ניתוח השתלת שיניים דיגיטלי מודרך ביום אחד, המכונה גם ניתוח "השתלת שיניים ביום אחד" או "שיניים ביום". גישה זו כוללת הנחת השתל והצמדת שחזור זמני, כגון כתר או גשר זמניים, באותו היום. זה מאפשר למטופלים לצאת מהמרפאה עם החלפת שיניים פונקציונלית מיד לאחר הניתוח, במקום להמתין עד שהשתל ישתלב עם העצם לפני קבלת שיקום קבוע.

איך זה עובד?

השלב הראשון בניתוח השתלות שיניים ביום אחד בצורה דיגיטלית מודרכת הוא יצירת מודל דיגיטלי תלת מימדי של הלסת והשיניים של המטופל. ניתן לעשות זאת באמצעות מגוון טכניקות הדמיה כגון סריקות CT או סריקה דיגיטליות. לאחר יצירת המודל הדיגיטלי, המנתח יכול להשתמש בתוכנה מיוחדת כדי לתכנן את הנחת השתל וליצור סד מדריך כירורגי. לאחר מכן המדריך מודפס בתלת מימד ומשמש במהלך הניתוח על מנת להבטיח מיקום אופטימלי ומדויק של השתל.

יתרונות:

  • אחד היתרונות העיקריים של ניתוח השתלות שיניים דיגיטליות מודרך הוא שיפור הדיוק בהנחת השתלים. ניתוחי שתלים מסורתיים מסתמכים לרוב על המיומנות והניסיון של המנתח כדי לקבוע את המיקום הטוב ביותר עבור השתל. עם זאת, שימוש במדריך ניתוחי ממוחשב מבטיח שהשתל ימוקם בדיוק היכן שצריך לתוצאות מיטביות. זה משפר את הסיכויים להצלחת אוסאואינטגרציה (איחוי השתל עם העצם שמסביב) ומפחית את הסיכון לסיבוכים.
  • בנוסף, ניתוח השתלת שיניים דיגיטלי מודרך הוא פחות פולשני משיטות מסורתיות. המדריך הניתוחי מאפשר למנתח לבצע חתכים קטנים יותר ולהימנע מפגיעה במבנים מסביב כמו עצבים וכלי דם. זה מביא לפחות כאב וזמן החלמה מהיר יותר עבור המטופל.
  • ניתוח השתלת שיניים דיגיטלי מודרך מאפשר גם ניצול יעיל יותר של הזמן. ניתן להכין מבעוד מועד את המדריך הניתוחי המיוצר על ידי המחשב, ולצמצם את זמן הניתוח. יתר על כן, השימוש במדריך כירורגי יכול גם לעזור להפחית את מספר ההליכים הנדרשים להנחת השתלים.
  • ממזער את הסיכונים לסיבוכים: לניתוח השתלה מודרך יש סיכון נמוך יותר לסיבוכים כגון פגיעה עצבית, ניקוב סינוס, כשל בשתל או מיקום לא נכון של השתל, בשל הדיוק שלו.
  • חסכוני: ניתוח השתלה מודרך עשוי לחסוך למטופל זמן וכסף בטווח הארוך, שכן הוא מפחית את מספר הליכי השתלת השתלים הנדרשים ומפחית את הסיכון לסיבוכים.
  • ניתוח השתלת שיניים ביום אחד מודרך משתמש בטכנולוגיה חדשנית כדי להבטיח מיקום מדויק של השתל, להפחית את הסיכון לסיבוכים ולשפר את אחוזי ההצלחה של הטיפול שלכם.

שילוב לייזר בניתוחי השתלת שיניים ביום אחד

שילוב של טכנולוגיית לייזר עם ניתוח השתלה מודרך יכול להציע מספר יתרונות על פני שיטות ניתוח השתלות מסורתיות. לייזרים הם חלופה זעיר פולשנית למכשירים כירורגיים מסורתיים וניתן להשתמש בהם בשלבים שונים של הליך ההשתלה.

אחד היתרונות המרכזיים בשימוש בלייזרים בניתוחי שתלים מודרכים הוא היכולת להכין בצורה בטוחה מדויקת את העצם להנחת השתל. בניתוחי שתלים מסורתיים, העצם מוכנה בדרך כלל באמצעות מקדחה. עם זאת, שימוש בלייזר מאפשר הסרה מבוקרת ומדויקת יותר של העצם, ומפחית את הסיכון לפגיעה במבנים מסביב כמו עצבים וכלי דם. בנוסף, ניתוח שתלים בסיוע לייזר יכול גם לגרום לפחות כאבים לאחר ניתוח, נפיחות ודימומים וכן זמן ריפוי מהיר יותר עבור המטופל.

ניתן להשתמש בלייזרים גם בניתוח השתלה מודרך כדי לחטא את מקום ההשתלה ולקדם את צמיחת העצם. לדוגמה, ניתן להשתמש בלייזר כדי להסיר חיידקים ופסולת אחרת ממקום ההשתלה לפני השמה, להפחית את הסיכון לזיהום. בנוסף, טיפול בלייזר יכול לשמש גם כדי להמריץ את צמיחת העצם ולקדם אוסאואינטגרציה, או איחוי השתל עם העצם שמסביב.

רוצים לקרוא יותר על השתלת שיניים בלייזר?
הכנסו >>> השתלת שיניים בלייזר

לסיכום :

ניתוח השתלות שיניים דיגיטליות מודרך הוא שיטה חדישה ומתקדמת לביצוע שתלים דנטליים העושה שימוש בטכנולוגיית מחשב ובהדמיה דיגיטלית על מנת להבטיח מיקום מדויק. הדיוק המשופר של הנחת השתל, הליכים פחות פולשניים וזמן החלמה מהיר יותר הם חלק מהיתרונות של שיטה זו. טכנולוגיה זו חוללה מהפכה בתחום ניתוחי השתלות שיניים ושיפרה את התוצאות עבור המטופלים ואפשרה השתלת שיניים ביום אחד.

עם זאת, לא כל המטופלים מתאימים לניתוח השתלת שיניים ביום אחד. בריאות הפה הכללית של המטופל, מספר השיניים החסרות ומצב עצם הלסת הם חלק מהגורמים שיש לקחת בחשבון לפני שמחליטים אם ניתוח השתלת שיניים ביום אחד הוא אופציה מתאימה. במקרים בהם אין מספיק עצם לסת בריאה כדי לתמוך בשתל, ייתכן שיידרש הליך השתלת עצם לפני הנחת השתל, מה שידרוש תקופת ריפוי ארוכה יותר לפני ביצוע השיקום הסופי.

http://g.co/kgs/3vSnHL

התקשרו והזמינו תור עוד היום >>> 0772-177771

 

האם המידע בדף זה עזר לכם? דרגו אותנו בגוגל או כאן למטה
5/5 - (44 votes)

שיתוף:

אולי יעניין אותך:

דילוג לתוכן