שיניים עקומות: סיבות ואפשרויות טיפול

שיניים עקומות או שיניים צפופות לעתים קרובות חופפות זו לזו באי נוחות. קצת חפיפה היא נורמלית ואינה עלולה לגרום לאי נוחות או בעיות גדולות. אם הצפיפות גדולה וכתוצאה השיניים מתעקמות, זה יכול להוביל לבעיות חמורות אחרות בבריאות הפה.

מלבד מראה לא אסתטי כמו חיוך עקום, שיניים לא ישרות יכולות לגרום לכאב בנשיכה ולעיסה. מגנטיקה ועד לחוסר מקום בתוך עצם הלסת, ישנם מספר סיבות לצפיפות של שיניים. הבה נבין את הגורמים השונים, את הטיפולים האורתודונטיים הקיימים, ואת היתרונות של תיקון שיניים עקומות.

מהן הסיבות לשיניים עקומות?

מומחים בדרך כלל מסווגים את הסיבה לשתי קטגוריות –
א) צפיפות ראשונית הנגרמות עקב גנטיקה.
ב) צפיפות משנית הנגרמות על ידי הרגלים כגון מציצת אצבע.

סיבות אחרות לשיניים לא ישרות הן כאמור להלן:

• אם הפה קטן מכדי להכיל את כל השיניים, הדבר גורם לצפיפות יתר והזזת שיניים.
  • אם הלסת העליונה והתחתונה לא באותו גודל, זה עלול לגרום לסגר פתוח או סגר הפוך.
  • לפעמים, לאנשים עשויות להיות שיניים עודפות שיכולות להפעיל לחץ יתר על השיניים הקדמיות, ולגרום לצפיפות יתר.
  • שיניים חסרות ותנאים יוצאי דופן אחרים, המעכבים את בקיעת השיניים הטבעיות עלולים לגרום לצפיפות שלהן.
  • שיקומי שיניים שנעשו בצורה לא טובה, כולל טיפולי שיניים כגון סתימות וכתרים, הם גם סיבות ידועות לשיניים לא ישרות.
  • בעיות בריאות הפה כגון דלקת חניכיים או גידולים בפה ולסת משפיעות לעיתים קרובות על מבנה השיניים וגורמות להן להיות עקומות.
  • לפעמים, אפילו שיני הבינה אחראיות להפרת הסדר ולשיניים עקומות.

האם יישור שיניים הוא לילדים בלבד או גם למבוגרים?

כפי שכבר אמרתי, יישור שיניים אפשר לבצע בכל גיל. היתרון בביצוע טיפול כזה בגיל קטן הוא גמישות העצם. אצל מבוגרים העצם קשה יותר וכל ניסיון להזיז שיניים לוקח המון זמן. יחד עם זאת זה בהחלט אפשרי.

בנוסף, קיימות שיטות מיוחדות למבוגרים אשר משלבות בין כירורגיה ואורתודונטיה, בצורה הזאת מצליחים להשיג תוצאות מצוינות בהרבה פחות זמן.

רוצים לקרוא על יישור שיניים למבוגרים? הכנסו >>> יישור שיניים למבוגרים

באיזה גיל מומלץ לעשות יישור לשיניים?

בגדול יישור שיניים אפשר לבצע בכל גיל! יחד עם זאת ההמלצה היא לבצע את הטיפול עם השלמת החלפת המשנן הזמני החלבי למשנן הקבוע. שזה סביב גיל 12.

שימו לב שמומלץ להגיע לבדיקה ותכנון עוד לפני הגיל הזה. יש מצב שהתערבות מוקדמת בעזרת התקן נייד (מונובלוק) יכולה למנוע אי סדר בבקיעה או צפיפות. ויחסוך מכם טיפול אורתודונטי.

רוצים לדעת איך מתקנים שיניים עקומות?

הכנסו >>> שיניים לא ישרות: טיפול

5/5 - (9 votes)