אלצהיימר ועששת: הקשר הבלתי צפוי

האם אי פעם קישרתם כאב שיניים עם בעיות בריאותיות חמורות יותר, כמו מחלת אלצהיימר, למשל? חוקרים נורבגים גילו לאחרונה שיש קשר הדוק למדי בין פעילות צחצוח השיניים לבין המחלה הגורמת להתפוררות תאי המוח. לפיכך, כאבי שיניים הנובעים כתוצאה מהיגיינת פה לא נכונה יכולים להוות אינדיקטור ראשון לאובדן זיכרון ולאורך זמן לעודד את הופעת מחלת אלצהיימר.

באופן ספציפי, החיידקים שנמצאים בחלל הפה הם האשמים ויכולים לגרום לאי נוחות רבה לאדם הנוגע בדבר. על פי מחקרים, החיידקים הגורמים למחלות כמו דלקת חניכיים ותומכים בהתפתחות מצבי שיניים עמוקים כמו נגעים עששת יכולים לנדוד בקלות רבה מתוך חלל הפה אל רקמת המוח. ברגע שהם מגיעים לאזור המוח, הם מפרישים חלבון המעודד את הופעת מחלת אלצהיימר על ידי הרס תאי מוח. למרות שבמבט ראשון זה לא נראה כמו בעיה כל כך רצינית, יש לשקול את הדברים מחדש, במיוחד אם חושבים על העובדה שתסמיני מחלת אלצהיימר הם בלתי הפיכים.

חורים בשיניים, המקום שחיידקי הפה קוראים לו "בית"

עדיף מניעה מאשר טיפול, דבר המיושם גם במקרה הלן. לפיכך, בניתוח המצב בכללותו, אנו מבחינים כי הבעיה מתחילה מהחיידקים בתוך חלל הפה. למרבה הצער, אנו מבינים שהם תוקפים את השיניים שלנו מאוחר מדי, כאשר כבר אי אפשר להתעלם מהתסמינים. כך בסופו של דבר אנו סובלים מכאבים בחניכיים, בנוסף לעששות שיניים רבות.

ככל שנצחצח שיניים בתדירות נמוכה יותר ופחות ביקורים אצל רופא השיניים, כך גדל הסיכוי שהשיניים ״יאכלו״ לחלוטין על ידי חיידקים. לאורך זמן, חיידקים יכולים לנדוד, על פי מחקרים של חוקרים, ולהשפיע לא רק על החיוך שלנו, אלא גם על חלק חשוב במוח, ולגרום למחלה חשוכת מרפא בגיל מבוגר.

כיצד נטפל ביעילות בבעיית שיניים?

השלב הראשון, מניעה באמצעות היגיינת הפה המבוצעת כהלכה

מכיוון שטיפול טוב מתגבר על סכנה רעה, חשוב מאוד לצחצח את השיניים בצורה נכונה וקבועה. לכן, עשו שגרה של צחצוח שיניים מעת לעת, לפחות 2 פעמים ביום, בבוקר ובערב. חיידקים נכנסים לפה בקלות רבה, ולכן יש לנקות את השיניים לעיתים קרובות. לטכניקת חיטוי כמו בספר, אל תהססו ובקשו עצה מרופא השיניים. הוא יכול להפנות אתכם לפתרונות אופטימליים לניקוי נכון של השיניים שלכם, גם יראה לכם את כל השלבים ואת כל הכלים הדרושים לשמירה על שיניים יפות ובריאות.

רוצים לקרוא יותר על היגיינת הפה?
הכנסו >>> היגיינה יומית: דרכים לשפר את בריאות השיניים שלכם

טיפול שיניים מותאם אישית, הבחירה הטובה ביותר –

בהתאם לבעיות השיניים שאתם מתמודדים איתם, רופא שיניים מומחה יידע לקבוע את האפשרויות הטובות ביותר להצלת השיניים. המאבק בחיידקי השיניים לעולם אינו אבוד, אם תבחרו לצידכם רופא שיניים טוב, שיוכל למצוא את הפתרונות הנכונים להחזיר את חיוך החג אל השפתיים. ביטול עששת, הסביבה הפורייה לצמיחת חיידקים, באמצעות סתימות שיניים היא הדרך היעילה לחיוך יפה ובריא.

רוצים לדעת איך מתנהל הביוקר אצלנו במרפאה?
הכנסו >>> בדיקת רופא שיניים

תוצאות מובילות, מלוות עם המון ניסיון בתחום –

במקרה של מרפאת שיניים גפאלי SmilePlace התוצאות מדברות בעד עצמן, כי אנחנו עובדים קשה להחזיר חיוכים לפנים של כל מי שמתמודד עם בעיות שיניים יותר מורכבות או פחות רציניות. אנו מיישמים טיפולים מובחנים על פי הספציפיות של בעיית השיניים שיש לפתור ומבקשים להציע יחס יתרון מבחינת איכות השירותים המוצעים ועלות ההתערבויות שיחסכו מכם את הסכנה של מצבים בריאותיים חמורים.
אנחנו מקדמים של שיניים מושלמות, אז אנחנו תמיד מציעים לך את הפתרונות הטובים ביותר לחיוך ההמושלם ביותר! קבעו תור עכשיו אלינו במרפאת השיניים בתל אביב, כבר בשלב של התסמינים הראשונים המעידים על נוכחות של חיידקי שיניים בתוך חלל הפה! בסיוע ציוד טכנולוגי מוביל, אנו נדאג להרחיק את כל הסכנות הפוטנציאליות לבריאותכם ונחזיר לכם חיוך יפה ובריא.

רוצים לדעת מה מטופלים חושבים עלינו?
הכנסו >>> משובים של מטופלים בגוגל

האם המידע בדף זה עזר לכם? דרגו אותנו בגוגל או כאן למטה

5/5 - (28 votes)

מיתוסים דנטליים נחשפים