פצע בפה: אפטה! איך מטפלים?

מעל ל- 15 שנות ניסיון. מנהל מרפאת Dante Dental

כתבתי במאמר קודם שלי על אפטות, מה היא אפטה? אמרנו, אפטה היא פצע בריריות הפה, בלשון או בשפתיים. הזכרתי גם איך מזהים אפטה? אמרנו שהמחנה המשותף לכל האפטות היא הרגשת הבעירה והכאב המקומי הממוקד. בנוסף עניתי על השאלה: מה הסיבות להופעת אפטה בפה? אמרנו שיש גורמים מקומיים כמו טראומה, עישון או משחת שיניים. וגורמים כלליים כמו אנטיביוטיקה, מחלות כרוניות וזיהומיות. בהמשך למאמר זה היום נדבר על פתרונות איך מטפלים באפטות וגם נתן לכם טיפים והמלצות להקלה בכאבים.

איך מטפלים באפטות?
מזכיר לכם, אפטות עוברות לבד, לא חייבים לטפל! אך בגלל הכאב ותחושת הבעירה שמציקים ואינם נסבלים, נתן לכם כמה דרכי טיפול שיעזרו לכם להתמודד טוב יותר וגם נתן לכם טיפים והמלצות שימנעו מכם סיבוכים. בנוסף מזכיר לכם, אפטה היא תופעה חוזרת. כל פעם שיש גירוי או ירידה במערכת החיסונית שלנו האפטה תופיע.  אפטה, המלצות טיפול:

• שטיפות: מטרת השטיפות היא חיטוי מקומי של הפצע ומניעה של זיהום והתפשטות. מומלץ להשתמש במי פה ללא אלכוהול בכדי למנוע גירוי ושריפה.
  • משחה: מורחים על הפצע. משחה זו מכילה סטירואידים שמזרזים את הריפוי וחומרי אלחוש שמורידים את תחושת הכאב.. לדוגמא Oracort-E.
  • ג׳יל: סמיך שנדבק לאפטה ומגן עליה מפני גירויים. לדוגמא Aphtogen
  • מדבקות: המדבקה נמסה ומשחררת חומרים טבעיים להרגעת האפטה.
  • יש גם מקלונים עם חומר טיפולי. גורם לצריבת האפטה וייצור כיסוי לבן שמונע גירויים. לדוגמא: Oral medic
  • תכשירים טבעיים: מכילים תמצית צמחים אנטי-דלקתית כגון אפטרין ודולוגיל.
  • חלב עזים: מפוסטר בלבד. חלב לא מפוסטר מהווה סכנת הידבקות במחלות שמועברות מהכבשים לבני האדם. לגרגר במשך כמה דקות עם החלב.
  • לייזר: לייזר מיוחד לרקמות הרכות ועבודה בחלל הפה. הלייזר עושה חיטוי מהיר ויעיל לאזור הפצע , חיסול מוחלט של החיידקים וצריבה שמייצרת שכבת הגנה אשר גורמת להקלה מידית של הכאב. טיפול זה הוא טיפול קצר, מבוצע ללא הרדמה, לא כואב אין צורך בהרדמה וההחלמה מטיפול זה היא מהירה ביותר. הטיפול מתבצע אצל רופא שיניים המתמחה בלייזרים לשימוש דנטלי.

טיפים והמלצות:

• להימנע ממאכלים חמים, חמוצים, חריפים, מתובלים או מלוחים. לדוגמא: תפוזים, לימונים, עגבניות, חמוצים ופלפלים חריפים.
  • להימנע משתיה מוגזת או ממותקת.
  • להקפיד על שטיפות עם מי פה או שטיפות טבעיות עם עלי מרווה
  • למרוח על אפטה שמן קוקוס או דבש מעורבב עם טחינה גולמית
  • תוספי תזונה: ויטמין B וחומצות אמינו.
  • להגדיל צריכת אבץ: בשר, ביצים, דגים ופטריות.
  • להחליף מברשת שיניים או משחת שיניים. לפעמים אלה הם הגורם העיקרי להופעת אפטה.
  • אם יש עששות, שברים, דלקות או זיהומים בחלל הפה, יש לטפל מיד. נגעים אלה גורמים לגירוי מתמשך שגורם לאפטות לחזור שוב ושוב.
  • יש לשמור על היגינת פה ראויה בכדי למנוע סיבוכים.

רוצים לדעת מה היא אפטה? טיך מזהים? ומה הסיבות להופעת אפטה?
הכנסו לקישור הבא >>> www.dantedental.co.il/aphta1

יש לכם עוד שאלות? דברו איתנו נשמח לעזור לכם.
לשירותכם מרפאת שיניים גפאלי תל אביב יפו | DanteDental

פצע בפה: אפטה! איך מטפלים?
5 (100%) 1 vote