מרפאת שיניים בתל אביב יפו

אוכל בריא לשנת לימודים בריאה

ד"ר גפאלי חאלד

ד"ר גפאלי חאלד

בוגר אוניבירסטת קלוז ברומניה, בעל תואר D.M.D
מעל ל15 שנות ניסיון

החופש הגדול הגיע לסיומו ואיתו נפתחת שנת לימודים חדשה, איזה התלהבות 🙂 
הילדים חוזרים למסגרות והחיים חוזרים לשגרה. בשביל הילדים זה אולי פחות מלהיב, במיוחד לאלה שעוברים כיתה או עוברים בית ספר. רצינו לעזור קצת, לתת לכם כמה טיפים איך לעזור לילד להתמודד טוב יותר עם שינויים אלה. הכל מתחיל בגוף בריא, אוכל בריא ותזונה בריאה.
בחופש הגדול הילדים חגגו על נשנושים ופינוקים כל יום, הרבה ממתקים, חטיפים, אוכל מהיר עתיר בסוכר, פחות בריא ומזין. העולם בחוץ זמין, שופע בהם בכל רגע נתון.  
אז הגיע הזמן לעשות סדר, לאפס את המערכת ולהעניק לילדכם את התזונה הנכונה שתתמוך בתפקוד נכון של הגוף וריכוז גבוה שיוכלו להתמקד בלימודים. אל תשכחו, ילדים מתרוצצים כל היום בבי״ס, יחד עם זאת הם צריכים ללמוד ולהיות מרוכזים!
 
אז איך אפשר לעזור להם?
1. ארוחת בוקר מזינה.
2. כריכים מפנקים.
 
ארוחת בוקר:
ארוחת בוקר מזינה ממלאת את הגוף באנרגיה שתעזור לילדים להיות עירניים ומרוכזים. אני מדבר על ארוחת בוקר בריאה, אוכל בריא לא על כריך עם נוטלה! ארוחה עתירת דגנים, חלבונים וסיבים תזונתיים. מרכיבים אלה מגבירים את טווח הקשב והריכוז ונותנים לילדים אנרגיה ומרץ לכל היום. אני יודע עד כמה קשה להתחיל את היום עם הילדים, הרבה משימות, לחץ ואין מספיק זמן. אל תוותרו על ארוחת הבוקר. זה ״הדלק״ שאיתו הילד שלכם מתחיל את הבוקר אחרת הוא יהיה עייף ופחות מרוכז. גם אל תשכחו אחרי האוכל לתת להם לשתות מים, הרבה מים. ילדים מאבדים הרבה נוזלים במהלך היום וזה משפיע על התפקוד והריכוז שלהם, גם פוגע בשיניים (אסביר בהמשך) . אל תקשו על עצמכם, ארוחת הבוקר לא חייבת להיות חגיגית, אפשר גם להסתפק בחביטה או ביצים קשות, ירקות ויוגורט. אוכל בריא, מזין וקל להכנה.
 
כריכים מפנקים:
הילדים מבזבזים הרבה אנרגיות במהלך היום. על מנת לשמור אותם עירניים ומרוכזים, חייבים שיהיה להם אוכל מזין, שיהיה אפשר לתדלק בשעת הצורך אחרת הילדים שוב ילכו ויחפשו נשנושים ופינוקים פחות בריאים. תשקיעו קצת בכריכים אלה ולשתף אותם, אחרת הילד פשוט ישאיר אותם בתיק או יתן לחברים. חשוב נורא שגם במהלך היום הילד יקבל אוכל בריא, אך גם מפנק וטעים. 
 
להלן כמה דוגמאות פשוטות להכנה:
כריך חביתה או ביצה קשה: חביטה או ביצה קשה על פרוסת לחם קל קצת מיונז, חסה בצל ירוק ועגבניה. אפשר גם קישוא מגורד, פטרוזיליה או כוסברה. ניתן גם להוסיף עלי רוקט.
כריך גבינה: גבינה צפתית, פיסטו, חסה ועגבניה, עם 2 פרוסות לחם קל. מומלץ להעביר את הפרוסות בטוסטר לפני ההכנה שיוכלו להחזיק את הנוזלים היוצאים משאר המרכיבים.
כריך טונה: טונה, שמן זית או מיונז, חסה מלפפון חמוץ ועגבניה. קל, טעים ומפנק.
כריך אבוקדו: אפשר עם ביצה קשה, שמן זית, קצת לימון ומלח וגמבה בצד.
מוזלי יוגורט : עם פירות טריים או יבשים וגם שקדים.
 
זכרו היטב את המשוואה הבאה: תזונה בריאה = גוף בריא  = שיניים בריאות
 
ואם כבר הזכרנו את השיניים, חשוב שתדעו, תזונה לא בריאה עושה נזק רב לגוף במיוחד לשיניים. שיניים הם פתח הכניסה לגוף כולו. הזכרתי לעיל, שבמהלך היום הילדים מאבדים הרבה נוזלים ולא שותים מספיק, בנוסף לסטרס שהגוף עובר בגלל לחץ הלימודים וכל הדברים החדשים שהילדים נחשפים אליהם. כל אלה גורמים לירידה בכמות הרוק בפה, הרוק שתפקידו לשמור על השיניים ולאזן את רמת החומציות בפה. אם הילד במצב כזה ובנוסף, מכניס סוכרים לפה ( שתייה ממותקת, חטיפים או ממתקים), הסיכוי להתפתחות עששת ופגיעה בשיניים גדול מאוד. ולהפך, אם יכניס אוכל בריא כי דאגתם לו לכריכים בריאים ומפנקים, זה יעודד הפרשת רוק והחומציות תתאזן והילד שלכם ישאר רענן, מרוכז וגם בריא.
 
אלה היו טיפים קטנים על קצה המזלג, שיתן חומר למחשבה. חסר לכם רעיונות או מתכונים? חפשו, יש מלא חומר טוב ברשת. הנה לדוגמא רעיונות לארוחת בוקר בריאה ומזינה :  https://xnet.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4847601,00.html
אם יש לכם עוד שאלות נשמח לענות לכם על הכל. מוזמנים ליצור קשר עם המרפאה בכל זמן שנוח לכם. המרפאה זמינה 24 שעות ביממה.
 
שתהיה לנו שנת לימודים טובה, מוצלחת והכי חשוב בריאה.
לשירותכם ד״ר גפאלי DanteDental

זקוקים לעזרה?
התקשרו עכשיו!

המרפאה פעילה 24 שעות גם בשבתות וחגים, אנו כאן בשבילכם בכל שאלה, התייעצות או טיפול.

קביעת תור אונליין

זמינות של 24 שעות ביממה

נחזור לאישור ההזמנה

אוכל בריא לשנת לימודים בריאה
5 (100%) 14 votes