הנחיות טיפול בדלקת

מעל ל- 15 שנות ניסיון. מנהל מרפאת Dante Dental

לא מעט אנחנו שומעים את הטענה שאסור לטפל אם יש נפיחות בפה. אולי גם קרה לכם שהלכתם לרופא השיניים בשביל טיפול בדלקת ונפיחות וגם הוא בעצמו אמר לכם שאסור לטפל אם יש דלקת, צריך לקחת קודם כל אנטיביוטיקה ואז להגיע לטיפול. היום נסביר לכם מה ההיגיון העומד מאחורי טענה זו, וגם נתן לכם הנחיות טיפול בדלקת שיעזרו לכם להתמודד עד שהנפיחות תירגע ותחזרו לטיפול.

למה אסור לטפל כשיש נפיחות בשיניים או בפה?
יש לזה כמה סיבות:

• דלקת חריפה היא כמו הר געש פעיל, כל נגיעה יכולה לגרום לעוד התפרצות של הדלקת והחמרה של המצב. גם אם זה למטרת טיפול בדלקת!
  • זיהום משני והתפשטות הדלקת לעוד שיניים או אזורים כתוצאה מגירוי.
  • אי אפשר להרדים, חומר ההרדמה לא עובד לא משנה כמו זריקות תתנו. החומציות שבדלקת מנטרלת את חומר ההרדמה.
  • אי נוחות, קשה מאוד לבצע טיפול בדלקת במיוחד אם יש הגבלה בפתיחת פה כתוצאה מהדלקת.
  • השיקול הרפואי המידי בהקשר לטיפול בדלקת במצבים כאלה יכול להיות מוטעה, הדלקת יכולה להיות גדולה ומפושטת מתחת להרבה שיניים אך המקור הוא שן אחת, יש מצב שהמקור הוא בכלל לא השיניים! לכן מומלץ לחכות שהדלקת תרד ותתמקד ואז לעשות צילום ולקחת את ההחלטה הנכונה לגבי טיפול.

הנחיות טיפול בדלקת, מה עושים עד שהדלקת תרד?

• לקחת אנטיביוטיקה: מוקסיפין או אוגמנטין לפי הנחיות הרופא. שימו לב, בזמן שאתם בטיפול אנטיביוטי אסור לשתות אלכוהול. אלכוהול מנטל את פעולת האנטיביוטיקה.
  • אם יש כאבים ניתן לשלב גם כדורים נגד כאבים. אקמול, אופטלגין או נרוסין.
  • דיאטה רכה, לא להפעיל לחץ על האזור הנפוח. לחץ יכול לגרום לגירוי והתפרצות יתר של הדלקת.
  • דיאטה קרה, קור מרגיע את הדלקת לכן לא מומלץ לאכול או לשתות שתיה חמה. מומלץ לבצע קירור חיצוני עם מגבת קרה או פנימי ע״י שטיפות עם מים קרים.
  • שטיפות עם מי פה או מי מלח. עוזרים בחיטוי של הדלקת ומניעת התפשטות הזיהום לאזורים נוספים.
  • להימנע מחסיפה לשמש: חום יכול לגרום להתפרצות יתר של הדלקת וגם כאבים!
  • להימנע מפעילות ספורטיבית מאומצת: ספורט יכול לגרום לגירוי, התפרצות והתפשטות הדלקת.

רוצים לדעת מה המקור לדלקות בפה? ואיך זה מתבטא?
הכנסו לקישור הבא >>> www.dantedental.co.il/swelling1

שאלות נפוצות:

• לקחתי אנטיביוטיקה וזה לא עוזר, מה לעשות?
    תשובה: הדלקת לא תמיד מגיבה מידית לאנטיביוטיקה, תהיו סבלניים יומיים שלושה וזה אמור לעבוד. בינתיים קירור המקום יעזור להרגיע את הדלקת, כמובן גם דיאטה רכה.
  • עבר יותר מ3 ימים והנפיחות לא יורדת, מה עושים?
    תשובה: יש לחזור לרופא ולבדוק אופציה לסוג אחר של אנטיביוטיקה או מינון גבוה יותר. שינויים במצבים כאלה יכולים להשפיע לטובה.
  • לכמה זמן אסור לעשות ספורט במצב של דלקת?
    תשובה: מותר לעשות ספורט במצבים של דלקת, אך יש להימנע מפעילות ספורטיבית מאומצת במשך יומיים עד שלושה. תנו לגוף הזדמנות להחלים.

יש לכם עוד שאלות? דברו איתנו נשמח לעזור לכם.
לשירותכם מרפאת שיניים גפאלי תל אביב יפו | DanteDental

dental emergency