תל אביב - יפו

דאנטה 2, תל אביב

24 שעות ביממה

7 ימים בשבוע

DanteDental

עקירת שיני בינה, אינדקציות והנחיות

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

בוגר אוניבירסטת קלוז ברומניה, בעל תואר D.M.D
תת התמחות באוניברסיטת תל-אביב. תואר רופא שיניים מעודכן.

שיני בינה, הידועות גם בשם טוחנות שלישיות, הן מערכת השיניים האחרונה שצצה בחלק האחורי של הפה, בדרך כלל בין הגילאים 17 עד 25. ייתכן שלחלק מהאנשים אין מספיק מקום בפה לשיני הבינה שלהם לצמוח. כראוי, מה שעלול לגרום למגוון בעיות שיניים, כולל כאב, זיהום ונזק לשיניים סמוכות. במקרים אלו, רופא שיניים או מנתח פה עשויים להמליץ ​​על עקירת שיני הבינה.

הליך העקירה כרוך בהרדמה של האזור סביב השן באמצעות הרדמה מקומית, ובמקרים מסוימים ניתן לתת גם כדור הרגעה כדי לעזור למטופל להירגע. לאחר מכן רופא השיניים או מנתח הפה משתמש במכשירים מיוחדים כדי להסיר את השן מהשקע בעצם הלסת. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך לשבור את השן לחתיכות קטנות יותר כדי להקל על הסרה. לאחר שהשן בחוץ, מנקים את השקע ובמידת הצורך תופרים אותו כדי לקדם ריפוי.

לאחר העקירה, סביר להניח שהמטופל יחווה קצת כאב, נפיחות ודימום. רופא השיניים או מנתח הפה עשויים לרשום תרופות נגד כאבים או להמליץ ​​על משככי כאבים ללא מרשם כדי לנהל אי נוחות. שקיות קרח ושטיפות מים מלוחים יכולים גם לעזור להקל על נפיחות וכאב. חשוב להקפיד על כל הנחיות לאחר הניתוח שסופקו על ידי רופא השיניים או מנתח הפה, לרבות הימנעות ממזון מוצק ופעילות מאומצת למשך פרק זמן מסוים.

סיבוכים של עקירת שיני בינה נדירים אך יכולים לכלול זיהום, שקע יבש (מצב כואב המתרחש כאשר קריש הדם שנוצר לאחר עקירה נעקר ממקומו או מתמוסס לפני שהפצע מרפא), ונזק עצבי. חשוב לדווח מיד לרופא השיניים או למנתח הפה על כל תסמין או סיבוכים חריגים.

 אינדיקציות שעשויות להצדיק עקירת שיני בינה:

  1. שיניים נפגעות: אם לשיני הבינה אין מספיק מקום לצאת כמו שצריך, הן עלולות להיפגע, כלומר הן תקועות מתחת לחניכיים או לעצם. זה יכול לגרום לכאב, זיהום ונזק לשיניים סמוכות.
  2. צפיפות: אם אין מספיק מקום בפה לשיני הבינה לצאת, הן עלולות לדחוף נגד שיניים סמוכות ולגרום לצפיפות, חוסר יישור או נזק לשיניים שמסביב.
  3. מחלת חניכיים: שיני בינה שצצו חלקית יכולות להיות קשות לניקוי ועלולות ללכוד חיידקים, מה שמוביל למחלות חניכיים ולזיהום.
  4. עששת או נזק: אם שיני הבינה נרקבו או נפגעו ללא תיקון, ייתכן שיהיה צורך בעקירה כדי למנוע נזק נוסף לשיניים שמסביב.
  5. טיפול יישור שיניים: במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך לעקור שיני בינה כדי לפנות מקום לטיפול אורתודונטי או כדי למנוע תזוזה של השיניים לאחר הטיפול.
  6. ציסטות או גידולים: לעיתים נדירות, שיני בינה יכולות לפתח ציסטות או גידולים, אשר עשויים לדרוש עקירה כדי למנוע נזק נוסף.

חשיבות צילום פנורמי או צילום סיטי לפני עקירת שיני בינה:

האם אתם צריכים צילום רנטגן פנוראמי או CT כדי לקבוע אם אתם צריכים עקירת שיני בינה? התשובה תלויה במקרה הספיציפי ובהמלצות של רופא השיניים או כירורג הפה שלכם.

צילום רנטגן פנורמי

הוא בדיקת הדמיה נפוצה המספקת מבט דו מימדי של כל הפה, כולל הלסתות, השיניים והמבנים שמסביב.

הוא יכול לעזור לזהות את המיקום והזווית של שיני הבינה ולקבוע אם הן משפיעות או גורמות לבעיות.

צילום רנטגן פנורמי משמש לעתים קרובות ככלי סקר לקביעת הצורך בהדמיה נוספת, כגון סריקת CT.

סריקת CT (טומוגרפיה ממוחשבת)

מספקת תמונות תלת מימדיות מפורטות יותר של הפה והמבנים הסובבים אותה.

בדרך כלל מומלץ כאשר יש צורך באבחון מדויק יותר, כגון במקרים בהם שיני הבינה נפגעו או עלולעים לגרום נזק לעצבים, לשיניים או לעצם הסמוכים להן.

רופא השיניים או המנתח שלכם יעריכו את המקרה האישי שלכם ויקבעו אם יש צורך בצילום רנטגן פנוראמי או CT. גורמים שעשויים להשפיע על ההחלטה כוללים את גיל המטופל, מיקום שיני הבינה ומצבן. חשוב לעקוב אחר המלצות רופא השיניים או המנתח כדי להבטיח אבחון וטיפול נכון בכל בעיה דנטלית.

שימוש בלייזר או במיקרוסקופ בעקירת שיני בינה

יכול להציע מספר יתרונות בהשוואה לשיטות מסורתיות. הנה כמה יתרונות פוטנציאליים:

  1. דיוק משופר:
    טכנולוגיות לייזר ומיקרוסקופ מספקות רמת דיוק גבוהה, המאפשרת לרופאי שיניים ולמנתחי פה לבצע הליכים מדויקים וממוקדים יותר. זה יכול להוביל לתוצאות טובות יותר, עם פחות נזק לרקמות, סיכון מופחת לסיבוכים וזמני ריפוי מהירים יותר.
  2. הפחתת כאב ואי נוחות:
    השימוש בלייזרים או מיקרוסקופים יכול למזער נזקים לרקמות, מה שמוביל להפחתת כאב ואי נוחות במהלך ואחרי ההליך. מטופלים עשויים לדרוש פחות הרדמה ולחוות פחות נפיחות וחבורות לאחר הניתוח.
  3. ריפוי מהיר יותר:
    טכנולוגיות לייזר ומיקרוסקופ יכולות לקדם זמני ריפוי מהירים יותר בשל הדיוק והיכולת שלהם למקד רקמות ספציפיות. המשמעות היא שהמטופלים עשויים לחוות פחות זמן השבתה ויכולים לחזור לפעילותם הרגילה מהר יותר.
  4. סיכון מופחת לזיהום:
    לייזרים יכולים להרוג חיידקים במהלך תהליך החילוץ, ולהפחית את הסיכון לזיהום. מיקרוסקופים יכולים גם לעזור לרופאי שיניים ולמנתחי פה לזהות ולהסיר רקמה נגועה או פגומה בצורה מדויקת יותר, ולהפחית עוד יותר את הסיכון לסיבוכים.
  5. הדמיה משופרת:
    מיקרוסקופים יכולים לספק לרופאי שיניים ולמנתחי פה הדמיה משופרת של אתר הניתוח, ומאפשרת להם לראות ולגשת לאזורים שאולי קשה להגיע אליהם עם מכשירים מסורתיים. זה יכול לגרום להליכים יעילים ויעילים יותר עם פחות סיבוכים.

לסיכום, השימוש בטכנולוגיות לייזר או מיקרוסקופ בעקירת שיני בינה יכול להציע מספר יתרונות, כולל דיוק משופר, הפחתת כאב ואי נוחות, ריפוי מהיר יותר וסיכון מופחת לזיהום. יתרונות אלו יכולים להוביל לתוצאות טובות יותר ולחוויה חיובית יותר עבור מטופלים שעוברים עקירת שיני בינה.

למה לבחור בנו?
מרפאת שיניים גפאלי | SmilePlace

​המרפאה שלנו ביפו מודרנית וחדשנית, ומצוידת בטכנולוגיה החדישה והמתקדמת ביותר. תוסיפו לזה 20 שנות ניסיון ברפואת שיניים בארץ ובחו״ל. קריטוריונים אלה  הופכים אותנו למרפאת שיניים מוסמכת ומיומנת.

המומחיות שלנו ברפואת שיניים בלייזר (ד״ר גפאלי מאסטר ברפואת שיניים בלייזר בוגר אוניברסיטת אכין גרמניה)  ובשימוש במיקרוסקופים יכולה לספק למטופלים אפשרויות טיפול מתקדמות ומדויקות, וכתוצאה מכך לתוצאות טובות יותר וזמני החלמה מהירים יותר.

כשמדובר בעקירת שיני בינה, הזמינות של המרפאה לצילום רנטגן פנוראמי מידי ובמקום וגם לסריקת CT יכולה להציע למטופלים אבחון יסודי ומדויק של המצב הבריאותי שלהם. זה, בשילוב עם המומחיות והנסיון אורך טווח שלנו, יכול להשרות אמון במטופלים ולעזור להם להרגיש בנוח לגבי הטיפול שלהם.

על ידי בחירת המרפאה שלנו לעקירת שיני בינה, ניתן להבטיח למטופלים לקבל את הטיפולים הטובים ביותר, עם מינימום אי נוחות ומקסימום תוצאות. המומחיות שלנו והקפדה על הפרטים הקטנים, בשילוב עם המרפאה החדשנית והמתקדמת, יכולים לספק למטופלים שלנו חוויה דנטלית חיובית וללא מתח או כאבים.

הנחיות לאחר עקירת שיני בינה:

לאחר עקירת שיני בינה, חשוב לעקוב אחר הוראות רופא השיניים או הכירורג כדי להבטיח ריפוי תקין ולהימנע מסיבוכים. להלן מספר אינדיקציות כלליות שעשויות לקבל לאחר עקירת שיני בינה:

  1. לנגוס בגזה: תינתן לכם גזה לנשוך כדי לעזור להפסיק דימום ולקדם קרישה. לנגוס על הגזה בחוזקה לפחות 30-20 דקות לאחר ההליך, להחליף אותה אחרי 30-45 דקות לפי הצורך.
  2. מנוחה והגבלת פעילות גופנית: מנוחה לפחות 24 שעות לאחר ההליך והימנע מפעילות גופנית מאומצת למשך מספר ימים. זה יעזור להפחית נפיחות ולקדם ריפוי.
  3. קומפרסים קרים: הניחו חבילות קרח על הלחיים במשך 24-48 השעות הראשונות לסירוגין כדי לעזור להפחית נפיחות ואי נוחות.
  4. קחו תרופות נגד כאבים לפי ההוראות: רופא השיניים או הכירורג עשויים לרשום תרופות נגד כאבים כדי לסייע בניהול כל אי נוחות. קחו את זה לפי ההוראות ואל תחרגו מהמינון המומלץ.
  5. הקפידו על דיאטת מזון רכה: בימים הראשונים לאחר ההליך, אכלו רק מזון רך, קר או פושר כמו מרק, יוגורט, פודינג, גלידה או שייקים. הימנע ממזונות קשים, פריכים או לעיסים שעלולים לגרות את מקום העקירה.
  6. הימנעו מעישון ושימוש בקשית: עישון ושימוש בקשית עלולים לעקור את קריש הדם ולעכב את הריפוי. הימנעו מפעילויות אלה לפחות 24-48 שעות לאחר ההליך.
  7. שמרו על מקום העקירה נקי: צחצחו את השיניים בעדינות ושטפו את הפה עם מי מלח חמימים או מי פה מספר פעמים ביום כדי לשמור על מקום העקירה נקי ולהפחית את הסיכון לזיהום.
  8. הקפידו על פגישות מעקב: מטרת פגישות המעקב עם רופא השיניים או הכירורג היא כדי לעקוב אחר ההחלמה ולהבטיח החלמה מהירה ותקינה.

האם באמת חייבים לעקור שיני בינה?

ההחלטה לעקור שיני בינה תלויה במצב הייחודי של כל אדם. במקרים מסוימים, שיני בינה עלולות לגרום לבעיות כמו צפיפות, זיהום ונזק לשיניים או חניכיים סמוכות, שעלולות לדרוש עקירה.

עם זאת, לא צריך לעקור את כל שיני הבינה. אם שיני הבינה שלכם בריאות, ממוקמות כראוי ואינן גורמות לבעיות כלשהן, ייתכן שלא יהיה צורך בעקירה. רופא השיניים שלכם יכול להעריך את מצבכם האישי ולספק המלצות על סמך הצרכים הספציפיים שלכם.

חשוב לזכור, שיני בינה שנפגעו או בוקעות חלקית עלולות לגרום לבעיות גם אם הן אינן גורמות כרגע לאי נוחות או כאב. שיניים אלו עשויות להיות קשות לניקוי, מה שעלול להוביל לצמיחת חיידקים, מחלות חניכיים וריקבון. בנוסף, הם עלולים להדביק או לגרום נזק לשיניים סמוכות לאורך זמן.

בסופו של דבר, ההחלטה לעקור שיני בינה צריכה להיעשות על בסיס כל מקרה לגופו, תוך התחשבות בצרכי בריאות הפה של הפרט, גילו ובריאותו הכללית. רופא השיניים או המנתח יכולים לעזור להדריך אתכם בתהליך קבלת ההחלטות ולספק המלצות המבוססות על הצרכים הספציפיים שלכם.

רוצים לדעת יותר על שן בינה?

הכנסו >>> לעקור שן בינה: 5 סימנים המחייבים עקירה

 

http://g.co/kgs/3vSnHL

זקוקים לטיפול או עזרה? התקשרו עכשיו 0772-177771

5/5 - (240 votes)

שיתוף:

אולי יעניין אותך:

ד"ר גפאלי חאלד

רופא שיניים חירום תל אביב

חיפשתם רופא שיניים חירום תל אביב יפו? הגעתם למקום הנכון. אנו מעניקים שירות חירום, רפואה דחופה ועזרה ראשונה לשיניים 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. התקשרו עכשיו!

קרא עוד »
tooth
ד"ר גפאלי חאלד

שן נשברה! מה אפשר לעשות?

שן נשברה זה מצב שנקלעים אליו לא מעט אנשים. כן לפעמים זה כתוצאה מהזנחה, לפעמים כתוצאה מטראומה (נפילה או תאונת אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי), או

קרא עוד »
דילוג לתוכן